Étkezési pszichológia, receptek, rövid történetek - szép, színes fotókkal és ajánlókkal fűszerezve

Pszichológia a turmixgépben

Pszichológia a turmixgépben

3 inspiráló coaching kérdés - 2. rész

2017. január 06. - Paleonita

Folytatjuk a játékot a 3 kérdésből álló sorozattal.

Íme a második kérdés, amit felteszünk önmagunknak (és a coaching ülések alkalmával a vendégünknek is):

img_0497.jpg

Mi más táplál engem?

Rengeteg szó esik a diétákról, mozgásformákról, hogy hogyan "kell helyesen" táplálkozni és sportolni... sokat beszélnek a különféle étkezési kihívásokról, mint pl. az evésrohamok, a túlevés, az érzelmi evés, a bulímia, a túlsúly és így tovább... néha szinte úgy érezhetjük, hogy minden az evés és a kaja Univerzum körül forog...

És persze ez részben így is van, de azt gondolom, hogy szükséges egy kicsit kiterjeszteni magának a táplálkozásnak a definícióját.

Mi más táplál engem...milyen egyéb formái léteznek annak, ahogy én táplálkozom / töltődöm/...

Mert persze, hogy az étel a fő táplálékunk...de beszéljünk egy kicsit a lelket tápláló dolgokról...

LélekÉtelek ...

Ilyenekre gondolok, mint pl:

* Helyek, ahol szívesen tartózkodom...
* Hobbik...
* A kutyám vagy a macskám...
* Emberek, egyén(ek), akikkel szívesen lógok és jól érzem magam velük...
* Zene...
* Művészet...
* Sport, tánc, testmozgás...
* és így tovább...

Mi más táplál engem?

Nem volt túl nehéz megfogalmazni a választ és törekedtem olyan dolgokat kiválasztani, amelyek szinte bármikor elérhetőek és valóban a lélek szintjén táplálnak engem:

1) Fotózás...bárhol, bármikor, bármilyen témát...

Amikor valaki "ráébresztett" pár évvel ezelőtt, hogy el kéne végeznem egy fotós tanfolyamot, mert úgy tűnik, hogy picit többet is ki lehetne hozni ebből a hobbiból, mint akkor...hát...hallgattam rá, és el is mentem 1-2 tanfolyamra. Egy ismert fotós is felvett magántanulójának, rengeteget fejlődtem, tanultam, tapasztaltam.

- Hobbifotózás mint LélekÉtel

2) Főzés, lehetőleg vendégeknek, családnak, bárkinek...

Egészen kicsi koromban rájöttünk a szüleimmel, hogy egy kicsit jobban szeretek a konyhában tüsténkedni, mint az átlag gyerekek...zalai nagymamám és nagynéném rengeteget tanított engem a nyári szünetekben. Piskótatekercs, lekvárfőzés, lecsó, csirkepucolás, kaszinótojás...ők ugyanis annak idején lakodalmak alkalmával főztek-sütöttek otthon (és a helyszíneken)...rengeteg étel és sütemény készült, sokat tanultam...és néha túl sokat is ettem (na de ezt a témát meghagyom egy külön posztra...talán...egyszer... megírom :) )

- Szenvedélyes főzés -sütés mint LélekÉtel

3) Időtöltés és beszélgetés a barátaimmal...

Azt hiszem, hogy nem szorul külön magyarázatra a fent említett tevékenység...hiszen ez mára már olyan szintre fejlődött, hogy akár több órás személyes vagy telefonos beszélgetéseket is folytatunk azokkal a személyekkel (akár napi szinten is), akikkel a kapcsolat igazán értékessé és őszintévé fejlődött. Nincsenek sokan, de olyan minőségi és lélekemelő időtöltésről van szó, amiről régen álmodni sem mertem volna...

- Barátokkal időtöltés mint LélekÉtel

Folytathatnám a sort a zene, a művészet és a jóga gyakorlatok részletezésével, de úgy gondoltam, hogy a három legfontosabbat emelem ki, mert az a célom, hogy azt mutassam meg és kommunikáljam, ami belülről jön...ami bennem szól és szeretne átadódni.

MI MÁS TÁPLÁL TÉGED?

Mik a LélekÉteleid?

Hamarosan jövök a harmadik, az utolsó kérdéssel.

Addig is kellemes töltődést, pihenést, beszélgetést!

Fotó: Somogyi Anita

A bejegyzés trackback címe:

https://etkezestudat.blog.hu/api/trackback/id/tr3512103961

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása