Étkezési pszichológia, receptek, rövid történetek - szép, színes fotókkal és ajánlókkal fűszerezve

Pszichológia a turmixgépben

Pszichológia a turmixgépben

Szedres muffin

2016. augusztus 02. - Paleonita

6-7 évvel ezelőtt, amikor ismerkedtem a paleo étkezéssel, hetente többször készítettem különféle muffinokat, szuflékat, pitéket, piskótákat...ahogy ezt egy meglehetősen édesszájú háziasszony műveli. Aztán  szinte teljesen leszoktam a sütésről, mert időnként kicsit túlzásokba estem és igyekeztem visszaszokni a mértékletességre. A két véglet. Egyik sem követendő példa...

indigo_1_kicsi.jpg

Nemrég visszanéztem a régi süti fotóimat és azóta erős vágyat érzek, hogy ismét belelendüljek a sütésbe, de most egy teljesen új fajta lelkesedéssel és szándékkal.

A jelige: gyorsan, egyszerűt, ellenállhatatlant.

Íme az első versenyző ezzel a fergetegesen szép, indigó színű bogyós gyümöccsel: a szederrel.

Hozzávalók 10 db szilikonos muffin formához:

  • 3 egész tojás
  • 2 banán, reszelve
  • 2 ek olaj (pl. kókusz vagy paleo olaj)
  • 1/2 citrom reszelt héja
  • 3 ek zöldbanánliszt
  • 1 ek kókuszliszt
  • csipet só
  • 1 ek méz (elhagyható, én nem tettem bele)
  • kb 30 szem szeder (muffin formánként 3 db)

Elkészítés:

A sütőt előmelegítjük 180C fokra. A nedves alapanyagokat egy tálban gépi habverővel homogén állagúra keverjük. Hozzáadjuk a liszteket, a citromhéjat és a sót. Egy olyan állagú tésztát kapunk, mint pl. a gofri tészta. A muffin formákba kanalazzuk, 3-3 szedret nyomkodunk rá és 15-18 percig sütjük légkeverésen.

Bármilyen bogyós gyümölccsel kipróbálhatjuk.

indigo_2_kicsi.jpg

Fotók: Somogyi Anita, Hársfai Nikolett

A bejegyzés trackback címe:

https://etkezestudat.blog.hu/api/trackback/id/tr1008930386

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása