Étkezési pszichológia, receptek, rövid történetek - szép, színes fotókkal és ajánlókkal fűszerezve

Pszichológia a turmixgépben

Pszichológia a turmixgépben

Lecsó

Az étel, amin felnőttem és ahogy én készítem ...

2016. május 15. - Paleonita

Nem sok étel maradt meg gyerekkoromból kedvencként, a lecsó azonban abszolút vezeti a favorit listámat. Nagymamám Zala megyében minden évben a saját kerti zöldségeiből főzte, mi pedig türelmetlenül vártuk a családdal a konyha ajtóban, hogy elkészüljön.

wp_20160515_12_21_13_pro-001_1.jpg

A főzés napján önmagában, másnap pedig tojással vagy rizzsel tálalták nekünk ezt a legendásan finom, enyhén csípős, bő szaftos csodát. Sose felejtem el, ahogy a papám  néha fél órán keresztül tunkolta a friss kenyér héjával a tányérjából a lecsó szaftját.

Ugorjunk egy kicsit az időben...pár évvel ezelőtt volt szerencsém egy nagyra becsült séftől megtanulni a paprikának egy számomra új vágási technikáját, aminek eredményéül nem fő szét a lecsóban, hanem szépen egyben maradnak a szeletek. Az a lényege, hogy miután levágtuk a paprika csúcsát, nem karikákra vágjuk, amíg elérünk a magházig, hanem először hosszában félbe majd negyedbe vágjuk és utána jönnek a tetszőleges kockák vagy téglalapok. Teljesen más íze és állaga lesz az egész ételnek.

wp_20160515_12_10_14_pro-001_2.jpg

Kedvenc saláta és zöldség termelőmtől sikerült az idei első lecsó alapanyagokat beszereznem ma reggel a közeli termelői piacon, így hát az ebédhez lecsó is készült, méghozzá így:

wp_20160515_12_37_58_pro-001.jpg

1 csokor újhagymát a zöldjével együtt összevágtam és zsíron kissé megpirítottam. 4 jó érett paradicsomot belevágtam és kb 3-4 percig kis lángon pároltam. Ezután a tetszőleges darabokra vágott paprikát is beletettem, só, frissen őrölt feketebors, szárított oregánó és 10 percig, fedő alatt pároltam. 1 mokkáskanál füstölt fűszerpaprikát tettem bele, jól összekevertem és 1 perc párolás után elkészült. Sült édesburgonyával és darált marhából készült steak-kel tálaltam ebédre.

dsc_0756-001.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://etkezestudat.blog.hu/api/trackback/id/tr758718322

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása