Étkezési pszichológia, receptek, rövid történetek - szép, színes fotókkal és ajánlókkal fűszerezve

Pszichológia a turmixgépben

Pszichológia a turmixgépben

Marhapörkölt fokhagymás, oregánós sült gyökérzöldségekkel

2016. szeptember 07. - Paleonita

Pörkölt...számomra ez az étel a bárhol, bármikor és bármilyen alapanyagból készült kategória, mindig jöhet!

Egyszerű, kiadós, és ezzel a körettel igazán egészséges és ínyenc is egyben.

marhapori.jpg

Hozzávalók:

1 kg marha lábszár vagy lapocka (kockára vágva)
4 fej közepes, kockára vágott vöröshagyma
ízlés szerint kockára vágott paprika, paradicsom ( én 2-2 db-ot használtam)
3 ek libazsír

bors
fűszerpaprika (kb 1 ek)
víz

3 db nagyobb sárgarépa, hasábokra vágva
2 db nagyobb fehérrépa, hasábokra vágva
1 db zellergumó, hasábokra vágva

oregánó
4-5 gerezd zúzott fokhagyma
kb 1 dl olaj (én paleolajat használtam)

Pörkölt elkészítés:

A zsíron megpirítom a hagymát, rádobom a zöldségeket, összepirítom, majd félrehúzom a tűzről. Megszórom fűszerpaprikával, majd beleteszem a húst. Összekeverem és 1-2 percig pirítom.
Sózom, borsozom, felöntöm 2 dl vízzel, és kis lángon puhára párolom. (2 óráig tartott, kb 10 percenként megkavartam és amikor elfőtte a vizet, után töltöttem)

Köret elkészítés:

A páchoz egy tálban összekeverjük a fokhagymát, sót, oregánót és az olajat.
Beleforgatjuk a zöldségeket és 1 vagy 2 alacsony peremű tepsibe rendezzük attól függően, hogy kényelmesen elférnek-e 1 rétegben. Ha nem, akkor inkább 2 tepsi.
200C fokos sütőben kb 20 perc alatt megsütjük.

Ezt a köretet Mezei Elmirától tanultam jó pár évvel ezelőtt az egyik főzőkurzusán.

Tipp: aki szereti a mustárt, a pácba bátran tegyen belőle. Eredetileg úgy szól a recept.

A bejegyzés trackback címe:

https://etkezestudat.blog.hu/api/trackback/id/tr3411684121

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása