Étkezési pszichológia, receptek, rövid történetek - szép, színes fotókkal és ajánlókkal fűszerezve

Pszichológia a turmixgépben

Pszichológia a turmixgépben

Túlpörgés = gyors evés = reflux

2016. május 19. - Paleonita
Néha igazán egyszerűen megfejthetjük az egyes tünetek gyökér okát és bizonyos kérdéseket feltéve rájövünk, hogy mi a leghatékonyabb kezelési módja - természetesen magának az oknak, nem pedig a tünetnek.
wp_20160426_14_12_17_rich.jpg
 
***
 

2009-ben volt először reflux szerű tünetem, persze akkor még nem is paleóztam...hiszen nem sokkal utána ismerkedtem meg a "zöld könyvvel" (Szendi Gábor - Paleolit táplálkozás).

Akkoriban egy multicégnél dolgoztam és a leépítéseket követően rám bíztak néhány plusz feladatot, ami elég nagy pörgést, időnként kapkodást, de legalábbis mindennapos stresszt jelentett számomra (akkor még nem tudtam, csak éreztem, hogy valami nincs rendben).

A stresszt úgy próbáltam kompenzálni, hogy minden délelőtt joghurtos műzlit lapátoltam be pár perc alatt, sok aszalt gyümölccsel és az ebédeket elég gyakran teljesen kihagytam. Az eredmény nagyon gyorsan jelentkezett, ami székrekedéssel, súly gyarapodással és koncentráció zavarokkal is járt.

A kérdés, amit fel kellett volna tennem magamnak akkor, mint gyors evőnek: az életed mely területén pörgeted még magad túl? Hol máshol vagy túl gyors?

wp_20160502_14_07_38_pro-001.jpg

A gyors evés stresszort jelent a szervezetnek. Ennek eredménye, hogy kvázi lekapcsol az emésztés, tehát a székrekedés egy természetes reakciója volt a testemnek.

Üzenet mindenkinek, aki úgy érzi, hogy kissé túlpörgeti magát a munkában vagy az élet bármely területén: Az agynak 20 percre van szüksége ahhoz, hogy felfogja, te éppen eszel és táplálékhoz jut a szervezeted. Ha ennél rövidebb idő alatt fogyasztod el az ételedet és ráadásul még kapkodsz is az evéssel, akkor nagy valószínűséggel az emésztésed kárára teszed ezt és még az is előfordulhat, hogy túl eszed magad (hiszen mire az agyad "kapcsol", hogy mi történik, már rég a dupláját vagy a tripláját etted a valóban szükséges mennyiségnek.)

Lassú evés = gyors anyagcsere és emésztés.

Add meg magadnak és az ételednek ezt a minimális tiszteletet, hogy nem sietsz...hanem ízlelgetsz, elmerülsz, élvezed...egyszerűen csak megadod a módját, ahogy étkezel.

wp_20160509_14_36_58_pro.jpg

Fotók: Somogyi Anita

A bejegyzés trackback címe:

https://etkezestudat.blog.hu/api/trackback/id/tr518732076

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása